Brak produktów w koszyku.

Rola opakowań w e-commerce

Producent opakowań pakuj24 poleca kartony do paczkomatów

Przyszłość zakupów jest bez wątpienia w Internecie. Według badań, z takiej formy korzysta nawet ok. 50% mieszkańców Europy. Opakowanie w branży e commerce ma szczególnie ważne znaczenie. Klient nie ma bowiem kontaktu z obsługą sklepu, jak i z danym produktem przed jego zakupem. Emocje odczuwa natomiast podczas rozpakowywania przesyłki. To właśnie opakowanie produktu buduje pierwsze wrażenie o sklepie internetowym i wpływa na to, czy klient dokona kolejnych zakupów, czy nie. Z pudełek korzysta się też w celu nośników reklamowych. Muszą się więc one dobrze prezentować i być estetycznie wykonane, a także wzbudzać pozytywne emocje. Dla odbiorcy jest też często istotna kwestia troski o środowisko naturalne. Z tego względu wielu sprzedawców sięga w ostatnim czasie po ekologiczne opakowania, często pochodzące z recyklingu. Jaka jest rola opakowań w branży e-commerce i po jakie z nich sięga się najczęściej?

Rodzaje opakowań dla e-commerce

Sprzedawcy mają do wyboru wiele różnego rodzaju opakowań przydatnych w transporcie towarów. Dużą popularnością cieszą się klasyczne opakowania kartonowe z nadrukiem, jak i pudełka fasonowe. Ciekawą propozycją do pakowania produktów są też pudełka z okienkiem, które ładnie eksponują znajdujący się we wnętrzu przedmiot. Paczki najczęściej przygotowywane są przez wykorzystanie zwykłych pudełek kartonowych, które różnią się między sobą:

  • rodzajem materiału,
  • wielkością,
  • kształtem,
  • sposobem zamykania.

Co ważne, każda marka może opracować ich indywidualne wykończenie. Nadruk logo to tylko jedna z możliwości. Ciekawym rozwiązaniem jest też zastosowanie wypukłości, folii z połyskiem czy różnej maści innych ozdób. Dzięki temu sprzedawcy są w stanie sprawić, że pudełka kartonowe są bardziej indywidualne, ale także współgrają z wizerunkiem firmy. Warto więc przygotować dopracowany projekt opakowań produktów, po czym złożyć zamówienie na większą ilość, gdyż wówczas można uzyskać atrakcyjny rabat.

Hurtownia opakowań pakuj24 poleca szeroki wybór kartonów

 

Na co należy zwrócić uwagę podczas wyboru opakowania e-commerce?

Pierwszą ważną kwestią, o której należy pamiętać, jest dopasowanie pudełka do przesyłki. Pakowane produkty do wysyłki muszą być dobrze zabezpieczone, dzięki czemu nie dojdzie do ich uszkodzenia w trakcie transportu. Nie może być ono zbyt duże, aby towar nie przemieszczał się w opakowaniu. Dobrze dobrany rozmiar wpłynie na bezpieczeństwo paczki, ale też obniży koszty transportu. Innym istotnym aspektem jest też jakość materiału opakowania. Musi być on odporny na uszkodzenia i być wysokiej jakości.

E-commerce – rola opakowań kartonowych

Branża e-commerce nie byłaby w stanie prawidłowo funkcjonować bez opakowań. W handlu online są one najważniejszymi elementami, które pełnią wiele ról. Odpowiednie opakowanie nie tylko służy do transportu i zabezpieczania przesyłki. Rola opakowania polega także na tym, iż jest ono nośnikiem treści marketingowych. Służy do budowania wizerunku marki w oczach klienta, dbając o jego doświadczenia zakupowe. Do pakowania coraz rzadziej używa się plastiku, gdyż jest on wypierany przez bardziej ekologiczne rozwiązania.

Według badań przeprowadzonych w ostatnich latach dla klientów ważna jest nie tylko sama zawartość pudełka, ale też samo jego opakowania. To od niego zależy to, czy będą oni chętni na kolejne zakupy. Klienci najkorzystniej oceniają zwłaszcza opakowania wykonane z materiałów odnawialnych, a więc te z tektury. Jakie zalety mają opakowania kartonowe?

  • są trwałe i wytrzymałe,
  • powstają z materiałów biodegradowalnych i podlegają późniejszemu recyklingowi,
  • są lekkie i ułatwiają transport,
  • można je dostosować do kształtu i rozmiaru produktu,
  • niewiele kosztują,
  • można je dowolnie spersonalizować.

Tektura daje mnóstwo możliwości w zakresie produkcji opakowań. Lita, ale również falista świetnie sprawdza się do zabezpieczenia transportowanych produktów, jak i ich bezpiecznego przechowywania.

Producent opakowań pakuj24 poleca bogatą ofertę produktów zabezpieczających przesyłki

 

Dlaczego warto wybrać właśnie kartonowe pudełko w sprzedaży online?

Dla przedsiębiorców najważniejsze jest to, żeby opakowanie było jak najbardziej funkcjonalne. Musi dobrze zabezpieczać dany towar, aby dotarł w stanie nienaruszonym do klienta. Opakowanie kartonowe jest wytrzymałe, trwałe i bardzo lekkie. Nie generuje więc dodatkowych kosztów transportu. W branży e commerce sprzedaż wygląda zupełnie inaczej, aniżeli w przypadku handlu tradycyjnego. Chcąc zainteresować swoją ofertą klientów, firma musi przyjąć inne strategie.

Niezbędne jest więc wyróżnienie się na rynku, zwłaszcza jeśli chodzi o wygląd opakowania. Jest ono swego rodzaju łącznikiem pomiędzy sprzedawcą a odbiorcą i musi pomagać w budowaniu świadomości, jak i rozpoznawalności marki. To możliwe do osiągnięcia poprzez zastosowanie na kartonie loga, jak i innego charakterystycznego dla danej marki nadruku.

Warto pamiętać o tym, że kupując przez Internet, to właśnie z opakowaniem w pierwszej kolejności ma styczność klient. Tekturowe pudełko jest świetnym nośnikiem informacji o danej firmie, na przykład dotyczących jej troski o stan środowiska. Materiały opakowania wybierane przez przedsiębiorców mówią również o tym, czy pożądają oni za aktualnymi trendami. Aktualnie panuje moda na minimalizm, gdzie opakowania z kartonu doskonale się w nią wpasowują.

Opakowania produktów, czyli skuteczne narzędzia marketingowe

Firmy prowadzące sprzedaż za pośrednictwem Internetu powinny docenić ogromny potencjał, jaki tkwi w kartonowych pudełkach. Nie tylko pełnią one funkcje ochronne, ale też reklamowe. Przemyślane i dobrze zaprojektowane opakowanie produkty jest doskonałą wizytówką firmy. Daje świetne pole do popisu, aby zaprezentować swoją markę z jak najlepszej strony. Unboxing experience zakłada, aby poza produktem wysokiej jakości klient otrzymać też dodatkową wartość.

Ma nią być niezapomniane przeżycie w trakcie rozpakowywania przesyłki. Sprawi ono, że firma będzie mogła nawiązać długoterminową relację z klientem, który będzie zadowolony z zakupów i przystąpi do kolejnych. Według specjalistów dbanie o unboxing experience skutkuje zwiększoną sprzedażą i to nie zależnie od rodzaju branży e-commerce. Markowe opakowania przyciągają wzrok, zadziwiają i imponują. Warto więc włożyć sporo wysiłku i czasu na zaprojektowanie pudełka, które stanie się w oczach klientów atrakcyjne i wyjątkowe.

Musi ono wzbudzać pozytywne odczucia, a także skłaniać do częstszych zakupów w sklepie internetowym. Niektóre branże zdają sobie z tego sprawę i już pakują swoje towary w wymyślne i oryginalne opakowania. Dotyczy to między innymi firm zajmujących się sprzedażą gadżetów elektronicznych.

Hurtownia opakowań poleca szeroki wybór wypełniaczy do paczek

 

W jaki sposób wywołać unboxing experience?

A w jaki sposób wywołać te niezapomniane przeżycia u klienta? Chcąc zadbać o wrażenia odbiorców, należy sprawić, że pudełko, którego celem jest zabezpieczenie zakupionego produktu, będzie wyjątkowe i niepowtarzalne. Warto więc wyjść poza szablony i stworzyć coś swojego, kreatywnego i unikalnego. Zaprojektowanie niestandardowego opakowania może przynieść mnóstwo satysfakcji. Można oczywiście skorzystać z gotowych wzorów, jak i zaprojektować wszelkie elementy samodzielnie, biorąc pod uwagę identyfikację wizualną przedsiębiorstwa. Co ważne, nie należy ograniczać się do stonowanych i klasycznych kolorów (biały, szary, czarny).

Warto skorzystać z innej palety barw, nawiązującej do logo, wyglądu produktów czy strony internetowej firmy. Takie opakowanie powinno rozbudzić zmysły odbiorców. Dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po niestandardowe kolorowe bibułki z nadrukami czy też zamieszczenie we wnętrzu pudełka ciekawego, czy nawet zabawnego hasła reklamowego. Innymi propozycjami jest naklejenia na pudełko estetycznej naklejki, kojarzącej się z daną marką czy też dodanie do paczki kupony rabatowego. Klienci lepiej oceniają produkt, do którego został dołączony kupon rabatowy czy gratis. Nawet niewielki brelok w gratisie może sprawić, że odbiorca powróci do sklepu i dokona kolejnego zakupu.

Warto zadbać również o inne kwestie, to, w jaki sposób klienci otwierają pudełko i co mogą zrobić z nim po rozpakowaniu. Niekiedy ma ono inne ciekawe funkcje (nadrukowana w środku gra dla dzieci, wierszyki itp.). Produkty muszą być też odpowiednio w nim zabezpieczone, do czego przydać się może folia bąbelkowa, poduszki powietrze, czy też wkładki z pianek. Odpowiednio wywołane unboxing experience sprawi, iż klient chętnie powróci do danej marki, jak i poleci jej produkty swoim znajomym.

Producent opakowań poleca folię bąbelkową

 

Opakowanie e commerce przyszłości

Korzystając w przyszłości z pudełek w handlu online, niezwykle ważne będzie to, aby były one w jak największym stopniu ekologiczne. Korzystanie z przyjaznych środowisku naturalnego opakowań e-commerce umożliwia zrównoważony rozwój firmy. Co ważne, ekologiczne opakowanie powinno być nie tylko wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu, ale dobrze również, jeśli jest wielokrotnego użytku. Klient powinien mieć możliwość odesłania w nim swojego zamówienia.

Pudełko niezbędne w dostawie towarów musi być też zawsze dostosowane do ich rozmiarów. Wtedy może zapewniać jak najlepszą ochronę, ale też ograniczać koszty związane z wysyłką. Sprzedając przez Internet, niezwykle ważne jest sprawne pakowanie przesyłek. Pomogą w tym taśmy pakowe, które są lepszym rozwiązaniem aniżeli korzystanie z dodatkowych klejów. Opakowania w branży e commerce muszą też wyróżniać się na tle konkurencji. W przyszłości będzie to jeszcze ważniejsze, aniżeli aktualnie. Firmy coraz częściej będą sięgały po wielokolorowe opakowania czy te w oryginalnych kształtach, które zachęcą swoim wyglądem do kupna produktu.

Jak widać, bez opakowań branża e-commerce nie może istnieć. Ich rola już dawno wyszła poza podstawowe funkcje. Wybierając odpowiednie pudełka do sklepu internetowego, należy zwrócić uwagę na wiele aspektów. Liczy się nie tylko wielkość czy materiał, ale też wybór nadruku, kolory, jak i inne detale. Szeroki wybór rozmiarów pudełek kartonowych pozwala na zapakowanie małych, jak i tych wielkogabarytowych towarów. Karton musi nie tylko ochraniać przesyłkę, ale musi też koniecznie trafić w gusta klienta. Wiadomo już dzisiaj, że jego wygląd ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Odbiorcom zależy na tym, aby nie tylko zawartość przesyłki prezentowała się estetycznie, ale ważną funkcję pełni też wygląd opakowania. Wysokiej jakości opakowania można zakupić w hurtowni opakowań pakuj24.

Nie przegap

1

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj informacje o promocjach

Zadzwoń do nas
0

telephone call
Zamów przez
tel. 570 040 244