Brak produktów w koszyku.

Jak wysłać paczkę kurierem

Hurtownia opakowań Pakuj24 oferuje kartony do przesyłek kurierskich

Wysyłka paczki kurierem to coś, co prędzej czy później czeka niemal każdego. Dlatego warto się dobrze przygotować do tego zadania, ponieważ poprawne nadanie paczki znacząco obniża prawdopodobieństwo uszkodzenia jej w transporcie i tym samym zwiększa szansę, że odbiorca będzie mógł w pełni cieszyć się jej zawartością. Co warto wiedzieć, gdy wysyłamy paczkę kurierem i jakich zasad powinniśmy przestrzegać?

Wysyłka paczki kurierem – od czego zacząć?

Zanim zdecydujemy się nadać paczkę, niezbędne jest jej prawidłowe zapakowanie. Zdecydowana większość przesyłek kurierskich to paczki do 31,5 kg, czyli tzw. przesyłki krajowe standardowe. Zdarzają się jednak paczki cięższe, ważące ponad 31,5 kg lub na tyle duże, że przekraczają gabaryty właściwe dla paczki standardowej. Każda firma kurierska ma swój własny sposób wyliczania maksymalnej wielkości takiej paczki, co należy wziąć pod uwagę na etapie wyboru przewoźnika.

Jeśli paczka jest bardzo duża, bardzo ciężka lub jedno i drugie, najlepiej jest zdecydować się na zamówienie kuriera po odbiór takiej przesyłki, zamiast jechać z nią do siedziby firmy kurierskiej. Ponadto, gdy decydujemy się nadać paczkę, której zawartość jest bardzo delikatna lub ma nieregularne kształty i jednocześnie dużą wagę, warto pomyśleć o wysyłce paletowej. Temat pakowania przesyłek paletowych omówimy w dalszej części tego tekstu.

Producent opakowań oferuje szeroki wybór kartonów

 

Jak zapakować paczkę kurierską?

Pakowanie przesyłki kurierskiej jest niezwykle istotną rzeczą – to właśnie prawidłowy sposób pakowania zapobiega sytuacji, w której mogłaby ona ulec uszkodzeniu na sortowni lub w transporcie. Jeżeli zawartość przesyłki jest cenna, najlepiej wybrać do jej zapakowania dedykowany, wzmocniony karton.

Budżetowe rozwiązanie, jakim jest szukanie darmowego kartonu w marketach i sklepach budowlanych, nie jest w tym wypadku dobrym pomysłem – taki karton był już używany, został rozpakowany i najprawdopodobniej jego łączenia nie są tak mocne, jak wtedy, gdy był nowy. Poza tym tego rodzaju kartony rzadko kiedy mają naprawdę wysoką jakość – towar wysyłany za ich pośrednictwem transportowany jest zwykle spedycją dedykowaną, która cechuje się zupełnie inną specyfiką niż przesyłki kurierskie.

Jaką rolę ma grubość kartonu przy wysyłce paczki?

Do wysyłki delikatnych lub ciężkich przedmiotów najlepszy będzie karton wykonany z pięciu warstw tektury – taki materiał jest wyjątkowo odporny na uszkodzenia mechaniczne i doskonale zabezpiecza zawartość przed naruszeniem. Osoba lub firma, która często pakuje wymagające towary, powinna zaopatrzyć się w specjalistyczne artykuły do prawidłowego wykonania tej czynności.

Istnieją wyspecjalizowane sklepy, które zajmują się sprzedażą takich artykułów – jak np. hurtownia opakowań Pakuj24, gdzie dostępne są zarówno kartony standardowe, pudełka wzmocnione, jak również takie, które są dedykowane konkretnym przedmiotom – np. felgom lub oponom. To bardzo wygodne rozwiązanie, które umożliwia obniżenie kosztów wysyłki. Tego rodzaju pudełka są w kształcie prostopadłościanu, dzięki czemu powodują, że okrągły element może być wysłany jako przesyłka standardowa, czyli bez dodatkowej opłaty za element nietypowy.

Jak dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo przesyłki?

Ale kartony to nie jedyny element, który warto mieć na podorędziu wysyłając paczkę kurierem. Gdy chcemy nadać paczkę, bardzo pomocne będą również wypełniacze i folia stretch. Te pierwsze pozwolą zapobiec luzom wewnątrz kartonu i niekontrolowanemu przemieszczaniu się pojedynczych elementów wewnątrz paczki.

Folia stretch z kolei to dobry sposób, by dodatkowo wzmocnić konstrukcję kartonu od zewnątrz, zabezpieczyć go przed wilgocią i rozerwaniem. Każdy, kto nie wie, jak wysłać paczkę kurierem, powinien zapoznać się z asortymentem sklepu Pakuj24, dzięki czemu znajdzie całą masę wartościowych inspiracji.

Folia stretch od producenta opakowań gwarancją jakości

Jaką firmą kurierską nadać przesyłkę? Jak to zrobić?

Osoba, która chce nadać paczkę kurierem, ma do dyspozycji kilka możliwości. Może m.in.:

  • osobiście pójść do punktu kurierskiego, tam wypełnić formularz nadania i opłacić usługę. Pracownik punktu wypełni i wydrukuje oraz naklei na paczkę list przewozowy, a następnie przekaże paczkę kurierowi. Takie rozwiązanie nie wymaga oczekiwania na przyjazd kuriera w domu, wystarczy podjechać do punktu z przesyłką w dogodnym momencie i nadać paczkę na miejscu. Gdy paczka jest ciężka, a nadawca nie ma samochodu, nie będzie to jednak najlepsze wyjście
  • wysłać paczkę kurierem przez Internet za pomocą strony www wybranego przewoźnika. Kilka lat temu, aby wysłać przesyłkę kurierem w ten sposób, trzeba było mieć zwykle podpisaną umowę – np. z DHL czy Inpost. Obecnie większość firm kurierskich zauważyła już, że ich usługami zainteresowane są też osoby prywatne i udostępniają coraz częściej możliwość wysyłki bez podpisania umowy – reklamy takich usług znajdują się zwykle na stronie głównej przewoźnika
  • skorzystać z usług kuriera przy pomocy brokera usług kurierskich – to prawdopodobnie najlepsze rozwiązanie dla osób prywatnych, a także małych firm, które szukają dla siebie taniego i szybkiego sposobu na nadanie paczki. Broker usług kurierskich to platforma online, która współpracuje ze wszystkimi wiodącymi przewoźnikami w Polsce, takimi jak np. DHL, DPD, Inpost, Fedex, a nawet Poczta Polska. Za pomocą brokera, czyli pośrednika, można wysłać paczkę w bardzo dobrej cenie – i to bez konieczności podpisywania umowy abonamentowej.

Hurtownia opakowań zaprasza na zakupy

Wysyłamy paczkę kurierem przy pomocy brokera

Jak wysłać paczkę kurierem przy pomocy pośrednika? Zwykle należy znaleźć ofertę brokera, który nam odpowiada, a następnie założyć konto na jego stronie. Część tych firm umożliwia skorzystanie z dodatkowych zniżek na pierwsze zamówienie kuriera, np. gdy wyrazi się zgodę na subskrypcję newslettera. Jeśli więc chcemy dostawać informacje o najnowszych promocjach kurierskich, możemy skorzystać z tego rodzaju udogodnienia i kliknąć „potwierdź subskrypcję”.

Jakie dane są potrzebne do zamówienia kuriera?

Aby wysłać przesyłkę kurierem, konieczne staje się wypełnienie swoich danych osobowych do rozliczeń z brokerem. Gdy profil klienta jest już uzupełniony, można przejść do składania zlecenia na odbiór pierwszej paczki. Konieczne będzie wypełnienie rubryk zawierających dane nadawcy, dane odbiorcy, wymiary paczki i opis jej zawartości, gdzie możemy umieścić dodatkowe informacje o paczce. Jeśli chcemy wysłać przesyłkę za pobraniem, konieczne będzie podanie kwoty, jaką kurier ma pobrać od odbiorcy, a także wskazanie numeru konta, na jakie następnie ta kwota ma zostać przekazana. Czas, w którym firma kurierska oddaje kwotę pobrania na konto nadawcy, to zwykle od 5 do 10 dni roboczych.

Wysyłanie przesyłki a usługi dodatkowe

Nadanie paczek wiąże się też z możliwością wybrania usługi dodatkowej, np. awizacji telefonicznej, awizacji SMS czy dostawy w sobotę. Nie wszyscy kurierzy udostępniają opcję dostawy w sobotę, wybierając tę możliwość warto upewnić się też, jaka jest suma dodatkowych opłat wynikająca ze skorzystania z usługi.

Nadawca, któremu zależy, by odbiorca mógł cieszyć się z zawartości paczki jak najszybciej, powinien postawić na ofertę Inpost i możliwości, jakie dają paczkomaty tej firmy. Ofertę Inpost cechują konkurencyjne ceny i bardzo szybki czas transportu paczek – to wygodna opcja, gdy paczka do wysłania nie jest bardzo duża. W przypadku paczki o niestandardowych wymiarach dobrą opcją będzie oferta DHL lub innego kuriera, który przyjmie przesyłkę przekraczającą określoną wagę i gabaryty.

Szeroki wybór kartonów od producenta opakowań

 

DHL, Fedex a może Inpost?

Klient preferujący nadawanie paczek online może zdecydować się na dodatkowe ubezpieczenie, które jest dobrą opcją, jeśli wysyłany przedmiot jest bardzo wartościowy. Warto w tym przypadku dopilnować, aby wysyłana paczka była odpowiednio opisana i zawierała informację o wrażliwej zawartości, jeśli taki jest charakter towaru.

Opłata za zamówienie kuriera odbywa się za pomocą płatności online – w zaledwie kilka sekund zmienia się status przesyłki i można już wówczas wydrukować list przewozowy, a następnie nakleić go na paczkę. W zależności od tego, jaką formę wysyłania paczki wybrał klient, należy albo czekać na przyjazd kuriera, albo zanieść przesyłkę do paczkomatu Inpost lub punktu nadania. Niezależnie od tego, czy wybieramy Inpost, DHL, czy dowolną inną firmę, warto zapisać sobie numer przesyłki, a następnie przekazać go odbiorcy, by ten mógł śledzić losy swojego zamówienia.

Co ważne, przy pomocy brokera usług kurierskich możemy złożyć zlecenie składające się z kilku przesyłek. Dla każdej z paczek należy odpowiednio zaznaczyć wymiary, tak aby kurier nie odmówił przyjęcia zlecenia.

Jak nadać paczkę na europalecie?

Osobną kwestią jest wysyłka towaru na europalecie. W tym przypadku należy mieć na uwadze, że towar nie może wystawać poza obrys palety, a także musi być do niej dobrze przytwierdzony. Każda firma kurierska ustala maksymalną wagę i wymiary palet, których warto przestrzegać – jeśli paleta będzie zbyt wysoka, kurier jej po prostu nie odbierze, może też naliczyć w tej sytuacji opłatę za pusty podjazd. Wysyłając paletę, należy uprzedzić swojego odbiorcę, że kurier nie wnosi takiego ładunku do lokalu, a jedynie zostawia go pod drzwiami. Ważne więc, aby adresat przesyłki zorganizował sobie pomoc we wniesieniu towaru, jeśli ma on zostać dostarczony na piętro.

Co zrobić, gdy przesyłka zostanie uszkodzona w transporcie?

Dobrze zabezpieczona przesyłka bardzo rzadko ulega uszkodzeniom, jednak warto wiedzieć, jak należy się zachować, gdy do takiej sytuacji już dojdzie. Aby złożyć reklamację w firmie kurierskiej, niezbędny będzie protokół szkody. Gdy więc dostarczona paczka nosi ślady wgniecenia lub jakiekolwiek inne niepokojące oznaki świadczące, że jej zawartość mogła zostać naruszona, konieczne staje się poinformowanie o tym kuriera i poproszenie o dopełnienie formalności na miejscu.

Zdarza się, że kurier nie ma czasu na spisanie protokołu, w takiej sytuacji należy zadzwonić na infolinię lub opisać zdarzenie przez formularz dostępny na stronie kuriera i umówić ponowny przyjazd pracownika firmy w celu spisania protokołu. Mając taki dokument w ręce, możliwe staje się złożenie reklamacji u przewoźnika.

Zapraszamy do kontaktu. Odpowiemy na Twoje pytania i rozwiejemy wątpliwości.

Nie przegap

1

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj informacje o promocjach

Zadzwoń do nas
0

telephone call
Zamów przez
tel. 570 040 244